Del 18: Maya

Ur mamma Annas perspektiv:..
 
Jag stod och rökte som vanligt. Ock kände mig plötsligt ur, jag tänkte att det nog inte var nånting, och fortsatte röka.
Allt blev snurrigt sen föll jag mot golvet.
 
Ur Adrians perspektiv:..
Jagstod uppe vid trappan och kollade ut mot huset, men sen såg jag Anna ligga på golvet.
Jag ropade på Pauline, och hon kom på en gång.
Hon frågade vad det var och jag pekade ner mot Anna, Pauline blev förskräckt och ringde ambulansen.
 
 
Senare samma dag ur Paulines perspektiv:..
Jag såg mamma ligga i en konsig säng hos sjukhuset. Det var som plankor som stack ut på båda ändorna av sängen, jag skulle nyss gå och kolla närmare när en mans röst svarade:
- Man trycker på en knapp så blir plankorna som ett stängsel runt sängen.
Jag kollade bak och såg sjukskötaren stå där och le mot mig. Sen märkte jag en annan sak..
Han var vampyr, jag flämtade till och sa:
- Du tar väl hand om mamma? För hon är ingen matbit, okej?
Han skrattade och svarade:
- Haha, nejdå.. Ska försöka behärska mig.
Han blinkade mot mig sen gick jag därifrån.
Jag skulle gå in på toan och borsta håret när jag såg att Vilde var hemma, i badkaret..
Jag plockade upp honom och gosade, sen såg jag att han hade loppor så jag badade honom.
Men sen när jag gick ut så hände allt så snabbt.
 
 
En dag senare..
 
Det där är vår dotter Maya.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥ Ditt fina namn:
VIP? ♥

♥ Din e-mail: (bara jag ser)

♥ Har du en egen blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0