Del 17: Ett tråkigt skämt

Jag stog och lagade mat och kollade i kokboken hur många dl mjölk det var i soppan jag skulle laga, när någon ställde sig bakom mig.
Det var Adrian, jag la armarna runt honom.
Sen sa han:
- Pauline, det var nån snubbe som ringde och undrade om vi ville vara med som modeller för " Hot mama Magasine ".
Adrian skrattade och jag svarade:
- " Hot mama Magasine "?
Jag skrattade och frågade om Adrian ville han ryckte på axlarna.
- Han sa att det  var imorrn i Eldhustaten, vi ska vål gå?
Jag nickade och kramade han extra hårt och undrade om han kunde fortsätta på maten, det kunde han.
Mamma röker och det är inte bra om man har hennes sjukdom, ADHD.
 
Mamma Annas perspektiv:..
Jag hörde att nån stog bakom mig.
Jag förstod att det var Pauline som ännu en gång skulle skälla ut mig och klaga på mitt rökande.
Jag skulle inte låta hon bestämma över mig, det ända hon gör är att bli  gravid och stökar till hennes relationer.
Hon andades djupa andetag som visar att hon var irreterad. 
Jag släppte ner mitt bloss på marken och stampade till ciggen, sen gick jagbara förbi Pauline och gick ner och satte mig vid baren.
 
Ur Paulines pespektiv:..
Jag följde efter mamma där hon nu satt vid baren.
Jag ställde mig bredvid henne och pratade med henne att röking inte är bra för henne.
Hon himlade med ögonen och jagpratade lite högre.
Hon lyssnade inte på mig så jag gick till köket och tog med mig Adrian upp till taket.
" Hur är det Pauline? "
Han strök mig på kinden och jag svarade:
- Mamma kommer ju fan dö snart om man hon inte slutar att röka!
Hon är ju helt hopplös!
Adrian pussade mig och sen drog han ner mig på backen.
- Det kommer bli bra Pauline! Tillslut kommer hon att sluta, även om det är försent eller inte, så kommer hon att sluta!
- Ska jag säga ett skämt Pao?
- Jaha vad?
- Din mamma vet ju att hon inte får röka när hon har sjukdomen för då kan hon dö, tänk om hon röker på för hon vill dö?
Jag kollade på Adrian med en arg blick, jag kan inte förstå att han sa så!
- Pauline du förstår väl att det var ett skämt?
- Det var ett tråkigt skämt isånnafall! Röt jag mot Adrian.
. Jaha..
Muttrade Adrian och gick iväg.
Jag gick och satte mig vid bron och tänkte på skämtet " Din mamma vet ju att hon inte får röka när hon har sjukdomen för då kan hon dö, tänk om hon röker på för hon vill dö? "
Jag suckade djupt.

Adrian skrattade och satte sig bredvid mig och frågade:
- Är du fortfarande sur för det där skämtet?
Jag muttrade och sa:
- Nää..
Han skrattade men blev plötsligt seriös och sa:
- Men vad är det då?
Jag la mkin hand på hans och sa:
- Ingenting.
Jag log, han log.
Vi gick bakom stenarna och satte oss på den gröna mjuka gräset. Jag flätade in mina fingrar i hans och sen kysstes vi.
 
Jag har bestämt mig att stanna på denna jord. Inte flyga härifrån, men jag är ändå så nära att lyfta mina silkesvingar mot himlen och flyga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥ Ditt fina namn:
VIP? ♥

♥ Din e-mail: (bara jag ser)

♥ Har du en egen blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0