Del 8: Lily

Jag och Linus hade åkte en sväng till stan idag och shoppat lite baby saker, jag kan senare visa vad vi köpte om ni vill det. Vi åkte ända till Sunset Valley för att äta på Flyin Café. Det ända jag tänkte på när vi gick in genom dörrarna var när jag hade min tjej middag och Linus fick följa med. Dem hade också möblerat om och köpt nya stolar!
 
När vi hade ätit klart så diskuterade vi vem som skulle betala med sim månadspeng men Linus sa att han skulle göra det. Linus lutade sig fram och kände på min stora bebismage.
Om vi bara hade väntat tills vi hade gått ut skolan eller tills vi blivit ungdomar så skulle allt vara lättare.
Min mobil ringde och det var mamma som undrade vars vi var.
När vi hade pratat klart så kom Linus med en bukett med rosor, Linus är såå himla gullig!
 
2 timmar senare
 
När vi hade kommit hem så kom mamma ut och gav mig ett kuver och sa åt mig att inte visa det för henne. 
Jag undrade vad det kunde vara men jag öppnade brevet och såg ett par ögon på ett kort som såg ut som pappas.
Det där måste vara Hannah. Min syster som bara blev 10år och dog i en bilkrock. 
Hon var så vacker.. 
 
Jag och Linus gick in. Men mitt i hallen så sparkade det till och barnet var på väg. Linus hämtade vatten och en handuk och hjälpte mig. Det var det svåraste och ondaste jag varit med om.
 
Men ut kom Lily. Hon var så mörk om hyn mot den blåa handuken.
Till och med mamma sken upp även fast hon inte vetat nånting.
Mamma gick ut och smällde igen dörren som ett tecken på att hon ville tala med mig i enrum. Jag kysste Linus och gav Lily till honom. Sen gick jag ut till mamma och frågade vad som stog på.
Mamma skrek och skrek att hon inte kunde förstå att hon inte fått veta nånting. 
Jag gick in till Linus och Lily och bäddade ner Lily i sin  säng och gick och la mig med Linus bakom mig.
 
En dag senare..

Mamma kunde inte ens väcka mig längre. Hon var så arg på mig men jag hade ju Linus.
 
Jag hade klätt på mig och Lily och sen gick vi ner och sätte oss i gungstolen. Linus kom och hade tagit med sig kameran och sa att vi skulle ta kort. Linus satte på självutlösaren och sen så posade vi framför kameran..

Det var e väldigt fin dag ute så jag bestämde mig för att jag skulle bada Lily. Men det ville hon inte så hon slapp men nu vet jag ett bra hot om hon är busig.
 
Jag gick istället ut och gick med Lily för det tyckte hon om. När vi hade gått en stund så vände jag om och gick hem.
Jag satte mig ner på golvet och tog Lily i mitt knä och luktade på hennes baby huvud.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥ Ditt fina namn:
VIP? ♥

♥ Din e-mail: (bara jag ser)

♥ Har du en egen blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0