Del 2: Jagad

Jag stog utanför vårat hus när jag hörde dem skrikande bildäcken jag fick panik och så dum som jag är började jag springa från vårt hus istället till det och låsa in mig. 
 

Jag såg i ögonvrån en taxi med numret SKJ 143 som började köra snabbare för varje minut som gick, nu ver jag livrädd jag sprang snabbare och snabbare tills den körde in på en annan gata, hur kunde jag vara så dum och tro att den jagade mig! Jag kände mig så töntig som hade sprungit där för livet och trodde att en taxi jagade mig. Jag tyckte det var så pinsamt så jag började skrattgråta.
 
Jag snyftade till några gånger tills jag hörde den dära allt för höga motorn nu fick jag panik jag stannade tvärt upp från mina snyftattacker och lyssnade noga.
 
 
Där var den dära taxin igen! Samma nummerplåt! SKJ 143. Jag tänkte att nu är det allvar.
 
Jag sprang in på ett stort gräsområde men jag stannade tvärt när jag hörde polissirenerna jag vände mig om och såg polisman stå där, Jag kände en stor lättnad att dom har fångat dem som jagade mig men när polismannen ropade: Hallå! Du där tjejen kom med oss!
Så förstog jag att dem pratade med mig och dock så dum jag är så vände jag mig lite för hastigt om så jag började springa mot trottoaren.


 
Jag sprang rakt på trottoarkanten och föll hårt mot backen det gjorde väldigt ont, men som tur var så såg nog inte polisen att jag ramlade utan dem tror att jag fortfarande är ute och springer. Det ska ju inte bli så här och mest inte när mamma och pappa är på semester! Jag reste mig upp försiktigt det gjorde fruktansvärt ont i huvudet, jag började springa tillbaka och jag tog en genväg över en stor kulle.
 
Jag blundade så det inte gjorde ont i huvudet men jag skulle inte ha sprungit med ögonen stängda för jag sprang in något stort och hårt ett träd tror jag men jag vet inte för smällen var så hård så jag svimmade.
 
Jag låg nog där 15-20 minuter tills jag väcktes av att en polisman sa: Du hänger med mig.
Jag följde med polismannen in i bilen, han körde mig hem och sa:
- Ta det lungt nästa gång, okej?
- Okej.. Svarade jag med en bister ton
 
Jag klev ur bilen och gick in och låste dörren efter mig och följde polisbilen med blicken tills den körde runt hörnet.
 
 
Jag gick till ''lustgården'' och la mig försiktigt ner i hammocken och sommnade..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥ Ditt fina namn:
VIP? ♥

♥ Din e-mail: (bara jag ser)

♥ Har du en egen blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0