Del 14: Ta tag i saker

Jag satt i min nya fotölj i min nya lägenhet, jag kollade ut genom fönstret på några barn som var ute och lekte.
Jag kollade runt i min lägenhet och var nöjd med min insats som jag gjort. Det hade gått åt flera tusen med bara att köpa en lägenhet.
Jag hittade denhära stiliga lägenheten när jag letade efter jobb.
Jag gick till köket och började göra våfflor.
Efter jag hade ätit klart och stoppat tallriken i diskmaskinen så satte jag mig ner och tänkte om det fanns någon man kunde ringa och prata med. Jag kom inte på någon, jag hade tappat all kontakt med alla från högstadiet.
Det var bara Linus jag hade pratat med.. Och nu fanns han inte längre.
Efter jag hade tänkt igenom livet några gånger så sätte jag på datorn och gick på toa.
När jag hade varit klart på toan så satte jag mig framför datorn och började söka jobb. Jag hittade många jobb, men inget som passade mig.
Jag stängde av datorn och tänkte på vad jag skulle göra nu.
Jag hade nyss bestämt vad jag skulle göra så jag ringde en taxi, den skulle komma inom 4 minuter.
Jag tackade och la på. Jag tänkte vad jag skulle kunna göra på 4 minuter. Jag tänkte väldigt länge sen kollade jag på mobilen och såg att det tagit 4 minuter nu. Jag gick ner mot entrén och såg taxin stå på gatan.
Det var en tjej i kanske 30 års åldern som körde. Vi pratade om allt möjligt tills vi stannade.
Jag såg den, stranden med vågor som slogs mot bergen. Just den stranden som jag hade varit uppe en hel natt och gråtit på, fast då var jag på berget.
Jag sprang mot vattnet.
Jag dök i och simmade runt, det var väldigt varmt i vattnet.
Jag kollade mot fyren på andra sidan och såg hur långt det var, det skulle nog ta flera timmar och simma, för  jag var ju ganska otränad men jag skulle försöka iallafall.
Jag hade simmat länge. Men jag såg mitt mål, jag skulle klara det. Jag hade kommit upp till fyren och kollade ut mot havet, sen simmade jag in igen det tog mycket kortare tid.
När jag kommit hem så tände jag en eld och gick till badrummet.
Jag var på toan och tvättade händerna och sen borstade jag tänderna.
Jag gick in i sovrummet och letade efter en bra bok men hittade ingen så jag gick och la mig, jag somnade direkt.
Jag vaknade av att det brann av ljusen. Jag sprang genast och släckte det med vatten, sen knackade det på dörren och jag öppnade. Det var en granne som hade hört brandvarnaren. Han frågade om han fick låna badrummet, han gick på toan och sen ropade han på mig.
Jag frågade vad det var sen började han prata.
Han pratade om sitt liv och frågade mig frågor, han var verkligen trevlig!
Han hette Adrian och var faktiskt väldigt snygg.
Jag berättade om mitt liv och han lyssnade noga, inne på toaletten. Efter vi hade pratat och lärt känna varandra så kunde vi prata nästan om vad som helst!
Han gav mig blommor också, vita fina blommor som luktade väldigt gott. Jag var nog lite kär.
Vi fnissade och skrattade om vad som helst. 
Sen hände allt väldigt snabbt..
Jag tror ni nog förstår vad som hände.. 
Vi hade somnat bredvid varandra och vi vaknade upp klockan 6 på morgonen och sen så lekte vi med Vilden i nån timme sen drog vi ner till havet och skulle bada!
Vi stannade vid kanten av stranden och kysstes. Jag hade fjärilar i magen, fjärilarna var vilda.
Jag har äntligen börjat ta tag i saker och äntligen kanske jag inte behöver flyga från allt, isånnafall så flyger jag inte själv.
 

Kommentarer
♥ Skickad från: anonym

vad gjorde dom då? ;););););););;)))

Svar: Dom gjorde adult saker, förstår du?
livetenligtpao.blogg.se

2012-11-02 | 13:09:22

Kommentera inlägget här:

♥ Ditt fina namn:
VIP? ♥

♥ Din e-mail: (bara jag ser)

♥ Har du en egen blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0